جلو – جبهه حقوق بازنشستگی رییس جمهور بازنشستگی

جلو – جبهه: حقوق بازنشستگی رییس جمهور بازنشستگی روزنامه اوباما آمریکا حقوق بازنشستگی اوباما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آینده نگری اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران طی چند ماه آینده

    عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت و صادرات نفت بر اقتصاد، رشد یا عدم رشد اقتصادی در کشور عزیزمان ایران را ت

    آینده نگری اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران طی چند ماه آینده

    آینده نگری اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران طی چند ماه آینده

    عبارات مهم : ایران

    عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت و صادرات نفت بر اقتصاد، رشد یا عدم رشد اقتصادی در کشور عزیزمان ایران را تا حدود بسیار زیادی ناشی از تحولات این حوزه ارزیابی کرد.

    وحید شقاقی شهری – عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی – در گفت وگو با ایسنا، راجع به اثرات خروج آمریکا از برجام بر میزان رشد اقتصادی اظهار کرد: واقعیت این است که اقتصاد کشور عزیزمان ایران همچنان تابع نفت است.

    ما در سال ۱۳۹۱ در کشور عزیزمان ایران رشد اقتصادی منفی ۶.۸ درصدی را تجربه کردیم که در آن سال ارزش افزوده بخش کشاورزی ۴.۷ درصد، بخش صنعت و معدن ۲.۳ درصد، خدمات ۱.۵ درصد و ولی ارزش افزوده بخش نفتی ما منفی ۳۶.۵ درصد بود؛ به همین نسبت ما در سال ۱۳۹۵ که رشد اقتصادی معادل ۱۲.۵ درصد را داشته ایم، ارزش افزوده بخش کشاورزی ۴.۲ درصد، صنعت و معدن ۲.۲ درصد، خدمات ۳.۶ درصد و ولی ارزش افزوده بخش نفتی ما حدود ۶۱.۶ درصد بود. این عنوان نشان می دهد که اساسا نفت اثر زیادی بر میزان رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران دارد؛ به طوری که حدود ۹.۸ درصد از رشد اقتصادی در کشور ما سهم نفت است.

    آینده نگری اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران طی چند ماه آینده

    شرکت ها خبر تحریم ها را دریافت کردند

    این استاد دانشگاه با تاکید بر این که رشد اقتصادی در کشور عزیزمان ایران مبتنی بر رشد بخش نفتی بوده هست، اظهار کرد: با خروج آمریکا از برجام و در حالی که هنوز تحریم های سه ماهه علیه کشور عزیزمان ایران شروع نشده هست، بسیاری از بنگاه های شخصی خارجی این علامت را دریافت کرده اند که جهت این که در لیست تحریم های دلاری آمریکا قرار نگیرند باید از کشور عزیزمان ایران خارج شوند و به همین خاطر است که از حدود سه هفته قبل زمزمه های خروج شرکت های اروپایی مانند پژو و توتال از کشور عزیزمان ایران شروع شده است است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت و صادرات نفت بر اقتصاد، رشد یا عدم رشد اقتصادی در کشور عزیزمان ایران را ت

    شقاقی با بیان این که این اتفاق روی بخشی از سرمایه گذاری های اقتصادی در کشور عزیزمان ایران تاثیر منفی می گذارد، اظهار کرد: دولت های اروپایی هم نمی توانند جهت شرکت های شخصی تعیین وظیفه کنند؛ آیا که آن ها بر اساس منافع شخصی خود تصمیم می گیرند.

    او با بیان این که بعد از ۱۸۰ روز از خروج آمریکا از برجام تحریم های نفتی هم علیه کشور عزیزمان ایران اعمال خواهد شد، گفت: تلاش آمریکا جهت تحقق تحریم های نفتی، مسدود کردن مبادلات کشور عزیزمان ایران با شرکای نفتی از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن هست. آمریکا می خواهد به جای نفت ایران، نفت عربستان سعودی و خودش را جایگزین کند که این مساله روی صادرات نفت و مشتقات آن تاثیر منفی گذاشته و در نهایت رشد اقتصادی ما را هم کم کردن خواهد داد.

    بیمه ها چگونه صادرات نفت کشور عزیزمان ایران را محدود می کنند؟

    آینده نگری اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران طی چند ماه آینده

    این اقتصاددان با بیان این که حدود یک ماه از مهلت ۹۰ روزه شروع تحریم های آمریکایی علیه کشور عزیزمان ایران گذشته هست، تصریح کرد: در این مدت قرار است که بیمه، بانک ها و بخش فلزات در لیست تحریم ها قرار گیرند که این عنوان به شرکت های بیمه علامت می دهد تا نفت کش هایی که با کشور عزیزمان ایران کار می کنند را بیمه نکنند که همین مساله باعث کم کردن صادرات نفت کشور عزیزمان ایران خواهد شد.

    شقاقی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی که پیش از این و در سال های گذشته مطرح شده است بود اظهار کرد: نشانه سیاست های اقتصاد مقاومتی در واقع خروج از تاثیرات نوسانات نفتی و ایجاد درون زایی در اقتصاد کشور بود که متاسفانه پیگیری نشد. ما در درون زایی و برون گرایی در اقتصاد موفق عمل نکرده ایم.

    عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت و صادرات نفت بر اقتصاد، رشد یا عدم رشد اقتصادی در کشور عزیزمان ایران را ت

    رشد اقتصادی بی ثباتی داریم

    این استاد دانشگاه با بیان این که عمده واردات و صادرات ما تنها با چهار کشور هست، اضافه کرد: بیش از ۵۷ درصد صادرات ما و حدود ۵۳ درصد از واردات ما تنها با چهار کشور صورت می گیرد که این نشان می دهد ما نتوانسته ایم به شرکای اقتصادی خودمان تنوع بدهیم. به علاوه اینکه ما نتوانسته ایم در جذب سرمایه های داخلی و تقویت مسابقه پذیری در اقتصادمان موفق عمل کنیم.

    آینده نگری اوضاع اقتصادی کشور عزیزمان ایران طی چند ماه آینده

    او در آخر با اظهار این که رشد اقتصادی در کشور عزیزمان ایران پایدار نیست، بیان کرد: در کشور ما رشد اقتصادی تابع سرمایه های خارجی، صادرات و واردات و در نهایت بخش نفت بوده است که هر سه اینها حکایت از بی ثباتی رشد اقتصادی ما دارد. به همین خاطر احتمالا در آینده ای نزدیک رشد اقتصادی ما با تکانه های شدیدی مواجه خواهد شد و اینکه چقدر رشد یا کم کردن رشد داشته باشیم به واکنش‌ها شرکای خارجی و سرمایه های آنها و همچنین اوضاع بخش نفت بستگی دارد. به همین خاطر هم باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اروپا می تواند در برابر آمریکا مقاومت کند که البته احتمال بعیدی هست. همچنین ما باید منتظر واکنش‌ها چین در قبال اقتصادمان باشیم.

    به گزارش ایسنا، ساعت ۲۲:۳۰ روز ۱۸ اردیبهشت مدیر جمهور آمریکا از خروج این کشور از قرارداد موسوم به برجام خبر داد. روز بعد از آن ترامپ رسماً خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد و به تمامی شرکت ها و تجار وقت داد تا ظرف مدت ۱۸۰ روز (شش ماه) فعالیت های خود را از کشور عزیزمان ایران خارج کنند. با این دستور ترامپ تمامی تحریم ها علیه ایران، اعم از موشکی، هسته ای و… به حالت قبلی خود برگشت. عربستان سعودی، بحرین و رژیم صیهونیستی از نخستین کشورهایی بودند که از این تصمیم مدیر جمهور آمریکا حمایت کردند.

    با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های بانکی و پولی آنها احتمالا تلاش خواهند کرد دسترسی کشور عزیزمان ایران به دلار را محدود کنند تا از این طریق بتوانند ارزش ریال ایرانی را کم کردن دهند؛ ریالی که حالا به علت حجم عظیم واردات بسیار به دلار وابسته شده است هست. مطابق آینده نگری ها مبنی بر خروج احتمالی ترامپ از برجام، پیش از این و با پیشنهاد مدیر بانک مرکزی ایران، “یورو” به عنوان ارز جایگزین دلار درمبادلات بین المللی گزینش شد؛ ولی اینکه یورو بتواند به عنوان جایگزینی موثر عمل کند یا خیر مساله ای است که باید در ماه های آینده و مخصوصا با واکنش‌ها اروپایی ها در قبال برجام مشخص شود.

    واژه های کلیدی: ایران | اقتصاد | آمریکا | اقتصاد | ایرانی | صادرات | اقتصادی | تحریم ها | تحریم های آمریکا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار